Isis en Rivo

Onze kinderen heten Isis en Rivo. Isis is bijna 3,5 jaar oud en Rivo is vandaag precies 6 weken. Nog voordat ik zwanger raakte van mijn dochter ging er een verloskundigepraktijk zich vestigen in onze nieuwbouwwijk. Deze verloskundigepraktijk heeft de naam Isis, wat onder andere godin van de vruchtbaarheid betekent. Toen wij langs deze praktijk reden zei mijn partner als we ooit een dochter krijgen dan noemen we haar Isis. Iets korter dan een jaar later was ik inderdaad zwanger en na 20 weken bleek het ook nog eens een meisje te zijn. De naam Isis kwam al snel naar voren en als ik volgens mijn partner met een betere naam kon aankomen dan zou hij overwegen om van de naam Isis af te stappen. Natuurlijk had ik geen mooiere naam die kon tippen aan de naam Isis, kort maar krachtig en sierlijk mooi. Bovendien zochten we ook een naam die wel makkelijk uitspreekbaar zou zijn maar niet te veel voor zou komen. Bij onze zoon was het iets moeilijker maar ook daarin zijn we absoluut geslaagd. We hadden de naam Rivo een keer voorbij horen komen en vonden deze meteen geweldig. De betekenis is niet bekend maar deze naam is ook kort maar krachtig en absoluut super stoer en ook deze naam hoor je niet veel. We krijgen veel complimenten over de namen van onze kinderen en daar zijn wij supertrots op!

Geen opmerkingen: