Storm Billy , Flits Jackie Chrisje en River Moon Satori

Na jaren proberen zwanger te worden, veel verdriet en frustratie voorbij( ik zal er niet te veel over uitwijken maar de kans op een kind zou heel klein zijn) had ik me voorgenomen geen medische behandelingen te ondergaan en het zo te laten zijn. Ik begon met een yogadocentenopleiding en na een maand bleek ik zwanger te zijn. Een wonder. Het zette ons leven op zijn kop, toen we hoorde dat het een jongetje was kwamen dan ook snel op de naam Storm Billy. Storm heeft geen uitleg nodig Billy betekend doelgericht. Zijn karakter staat ook echt voor onstuimig en doelgericht. Na een jaar borstvoeding geven werd ik niet ongesteld. Zwanger? Op 5 oktober kregen we een echo, en er klopte inderdaad een hartje. Diezelfde avond overleed mijn schoonvader. ;s Avonds in bed lagen we sprakeloos naast elkaar. Te veel emoties voor 1 dag. Het stormt en regent buiten. Het wordt steeds harder en we grappen of dit een teken van mijn schoonvader is. Elke keer als we dit zeggen wordt de kamer door een flits verlicht. We besluiten dat het kindje Flits gaat heten. Het wordt een meisje, we besluiten haar Flits Jackie Chrisje te noemen naar mijn schoonvader Jacob Christiaan. We voelde ons helemaal compleet met een zoon en dochter. Het is goed zo. Intussen heb ik mijn opleiding tot yogadocent afgerond en daalt de rust in het gezin. Tot mijn man zeker weet dat ik zwanger ben, wat volgens ons niet mogelijk is. Weer een echo, en ja hoor door alle maatregelen heen, zwanger. Zeker in onze situatie heel moelijk te geloven. Na al het verdriet wat we gehad hebben over niet zwanger worden/miskramen. Ons leven kabbelt net lekker voort. Het wordt een jongen River Moon Satori. Op zijn geboortekaartje stond ook de betekenis van zijn naam. Swim with the flow of life, look above and that you're a part of the universe, close your eyes and feel the silence and beauty that surrounds you. Oftewel zwem mee met de stroom van het leven (River) Kijk naar boven en weet dat je een belangrijk deel van het grote geheel bent (Moon) Satori betekent de totale stilte die je tijdens een meditatie kunt ervaren.

Geen opmerkingen: