June & Skye

Toen ik in 2007 zwanger was van mijn eerste dochter wist ik 1 ding zeker; ze zou een unieke en stoere naam krijgen! Want mijn kind is origineel en zou niet, zoals ik in mijn gehele schooltijd, met voor- EN achternaam benoemd hoeven te worden omdat er meerdere naamgenoten in de klas zouden zitten... Het moest kort en krachtig worden voor mijn stoere meid. Helaas liepen de meningen van mijn vriend en ik dermate uiteen dat ik veel van mijn - met trots verzonnen - namen met lede ogen van mijn lijstje zag verdwijnen. Voor mijn naam nr 1, SKYE, was sowieso vrij snel duidelijk dat ik deze moest opgeven want de pas geboren dochter van een verre vriend van mijn partner had zijn dochter Skylar zojuist de roepnaam Skye gegeven en dat wilde hij niet kopieren... Discussies over de lage frequentie waarmee hij deze persoon zag haalden niets uit. Er zat niets anders op dan andere opties te gaan zoeken. Om een lang verhaal kort te maken; na veel omzwervingen en vele meningsverschillen verder (want wat zag ik toch in namen als Star, Rumer of Summer...?!) kwam ik ergens op een van de vele door mij bekeken namen sites de naam JUNE tegen. Mijn dochter zou, als alles volgens plan zou verlopen, in juni geboren worden...dus... Mijn geraadpleegde vriendin die op dat moment in Indonesie verbleef waarschuwde mij nog dat zij daar een surfleraar met de naam June had, maar toen mijn vriend de naam goedkeurde hield ik voet bij stuk. Mijn enige twijfel was dat het niet direct een stoere naam was, maar ik heb het aangedurfd. En gelukkig maar, want op 17 juni 2007 werd mijn prachtige dochter geboren die zich inmiddels heeft ontpopt tot een non-stoere schoonheid! Over de rocking name van mijn tweede dochter kan ik kort zijn. Vanaf het moment dat ik wist dat ik wederom een meisje zou krijgen passeerden alle eerdere verzonnen namen opnieuw de revue en tot mijn grote vreugde was het contact met de verre vriend van mijn partner dusdanig verwaterd dat niets de naam meer in de weg stond; SKYE it would be! Voordat deze naam in Nederland zijn intrede had gedaan en ver voordat ik ooit had kunnen vermoeden moeder te worden, had ik deze naam een keer in een MTV dating programma gehoord. De naam hoorde bij een mooie stoere meid en was kort maar krachtig. Tenslotte viel alles op zijn plaats; op 5 juli 2009 werd mijn mooie en vooral stoere dochter Skye geboren.
Babynamen  kindernamen  baby  naam namen baby namen kinder namen stoere namen stoerenamen apartenamen aparte namen  jongens namen jongensnamen  meisjes namen  meisjesnamen  namen lijst  namenlijst  namenboek  namen boek  bijzondere namen  bijzonderenamen naam zoeken  namen zoeken buitenlandse namen buitenlandse babynamen  geboorte  zwanger  moeder  vader  stoer  gaaf  cool  cole  vet  kopen  babyspullen  zwangerschap  kado  Nederlandse Amsterdamse  babynaam  baby naam kindernaam kindernamen  babyname babynames name names cool babyname www.rockingnames.nl

Geen opmerkingen: