Brekke

Babynamen ; kindernamen ; baby ; naam ; namen ; baby namen ; kinder namen ; stoere namen; stoerenamen ; apartenamen ; aparte namen ; jongens namen ; jongensnamen ; meisjes namen ; meisjesnamen ; namen lijst ; namenlijst ; namenboek ; namen boek ; bijzondere namen ; bijzonderenamen ;  naam zoeken ; namen zoeken ; buitenlandse namen ; buitenlandse babynamen ; geboorte ; zwanger ; moeder ; vader ; stoer ; gaaf ; cool ; cole ; vet ; kopen ; babyspullen ; zwangerschap ; kado ; Nederlandse; Amsterdamse ; babynaam ; baby naam; kindernaam ; kindernamen ; babyname ; babynames; name; names; cool babyname; www.rockingnames.nl
Onze dochter, ondertussen 2, heet Brekke. De naam komt van een personage uit mijn lievelingsboek (een Engelstalig fantasyverhaal van Anne McCaffrey) dat ik las toen ik ongeveer 13 was, in het verhaal werd Brekke omschreven als een heel mooi en heel zachtaardig meisje en ik wist meteen dat als ik ooit een dochter zou krijgen, dat ze zo zou heten. En daar wilde ik absoluut niet vanaf wijken! Gelukkig vond mijn man dit ook oké. In het begin vond iedereen het een heel aparte naam, en blijkbaar klinkt het ook eerder als een naam voor een jongen, maar al snel was iedereen er gewend aan. Wij zijn blij met onze Brekke!