Khadija en Xavi

Mijn man en ik waren het er snel over eens, het werd geen naam uit de top 10 populairste namen! Een mooie originele naam voor ons kindje, dat al een veel voorkomende achternaam had... In de krant las ik halverwege mijn zwangerschap een artikel over een politica van Marokkaanse afkomst, Khadija Arib. Wat een mooie naam zei ik tegen mijn man: Ka-díe-ja. Ja! Riep mijn man gelijk en zo waren we het direct eens. Apart, mooi en melodieus. Toen ze werd geboren begon de hele familie te steigeren, HOE?! heet ze? Maar uiteindelijk heeft iedereen het geleerd uit te spreken mét de juiste klemtoon :-) Het is toch nog een top 10 naam geworden, maar dan uit de Marokkaanse top 10!! Chadiesja, zo spreek je het dan uit en het betekent 'vroeg geboren', toch een hele toepasselijke naam voor ons meisje dat 10 dagen te laat werd geboren en de rest van haar leventje net zo eigenwijs is gebleven. Toen ik 3 jaar later weer in verwachting was leek het iedereen moeilijk om een naam te vinden die bij Khadija past... Maar toen we wisten dat ze een broertje zou krijgen was het voor ons heel simpel, hij zou de naam krijgen die Khadija had gekregen als ze een jongetje was geweest. Xavi, naar de Spaanse voetballer Xavi Hernández van FC Barcelona. Niet dat we nou zulke enorme fans zijn hoor, maar al die jaren bleven we het een stoere, lieve naam vinden.
Babynamen ; kindernamen ; baby ; naam ; namen ; baby namen ; kinder namen ; stoere namen; stoerenamen ; apartenamen ; aparte namen ; jongens namen ; jongensnamen ; meisjes namen ; meisjesnamen ; namen lijst ; namenlijst ; namenboek ; namen boek ; bijzondere namen ; bijzonderenamen ;  naam zoeken ; namen zoeken ; buitenlandse namen ; buitenlandse babynamen ; geboorte ; zwanger ; moeder ; vader ; stoer ; gaaf ; cool ; cole ; vet ; kopen ; babyspullen ; zwangerschap ; kado ; Nederlandse; Amsterdamse ; babynaam ; baby naam; kindernaam ; kindernamen ; babyname ; babynames; name; names; cool babyname; www.rockingnames.nl

Geen opmerkingen: