Tem, Kes en Yan

Onze kids (3jongens) heten Tem (13-11-2009) Kes (14-05-2011) en Yan (je spreekt het uit als Jan 7-10-2012) Bij onze eerste zoon hadden we heel lang de naam Tim in gedachten.. Kort en stoer, Maar ineens heette "iedereen" om ons heen Tim, En toen ben ik gaan puzzelen met letters en kwam ik op de naam Tem, Tot op de dag van vandaag ben ik zo ontzettend verliefd op deze naam!! onze tweede zoon heet Kes, Deze naam ben ik een keer ergens in een tv programma tegen gekomen en toen wist ik meteen dat dat de naam voor onze 2de zoon zou worden, en ja, dan raak je weer zwanger en WEER is het een jongen, jeetje wat moeilijk om hier weer een stoere korte "rockingname" bij te bedenken.. Voor een meisje was het geen probleem geweest, daar waren we direct over uit dat als we een dochter zouden krijgen zij Zus zou gaan heten, maar dat was niet het geval, we zijn echt weken, maanden bezig geweest om een naam uit te zoeken, alle korte namen zijn voorbij gekomen (Len, Ger, Fos enz enz enz) maar voor ons niet "leuk" genoeg, Toen ben ik in geboorte registers gaan zoeken naar namen (ik wist toen niks van uw boek helaas) daar kwam ik de naam Yan tegen en was ik meteen verkocht, een "gewone" hollandse naam maar "apart" geschreven, Tem en Kes zijn "aparte" namen maar "gewoon" geschreven dus omgekeerde wereld... Afgelopen 7 Oktober is onze Yan geboren, en zodra we hem zagen was het ook direct een Yan! Wij krijgen heel uiteenlopende reacties op onze Rockingnames, meestal meer negatief dan positief hoor, Vaak proberen mensen positief of leuk te reageren maar merk je direct aan de reactie dat ze de naam(en) niet mooi vinden, ons maakt het allemaal niks uit wat mensen van de namen vinden, wij zijn supertrots op onze 3 boys met hun voor ons Rockingnames!!

Geen opmerkingen: