Rover

Wij hebben onze zoon Rover genoemd. En stoere en krachtige naam die toch ook nog wel zacht klinkt. Een geschikte naam vinden was niet makkelijk, bij mijn eerste zwangerschap hadden we zelfs niet eens een jongensnaam en gelukkig bleek dat ook niet nodig te zijn, onze dochter Tara is geboren in 2008. Toen ik weer zwanger werd zocht ik als een bezetene rond voor een jongensnaam en naarmate de zwangerschap vorderde groeide mijn overtuiging dat we een jongensnaam nodig zouden hebben. We kenden ondertussen een jongentje genaamd Storm, een heel stoer kereltje met blonde haartjes. Wij vonden de naam geweldig maar wilden ons kind geen Storm noemen, want voor ons bestond er al een Storm. En bovendien als ik dacht aan mijn zoon dacht ik aan een jongentje met wat de haartjes wat donkerder en donkere ogen. Ik zag de naam Rover in een reactie op een artikel over aparte namen, hij stond in een rijtje tussen Storm, Bickel en Jax geloof ik. Ik zei de naam hardop en toen nog eens met de achternaam erbij en ik was overtuigd. Mijn man vond de naam leuk maar wist het nog niet helemaal zeker. Ik bestelde Rockingnames en zag eerst de naam Storm voorbij komen met, jawel, een blond jongentje. En een eind verderop stond Rover, met donkerblond haar, meer zoals ik altijd een beeld in mijn hoofd had. ’s Avonds hakten we de knoop door en we hebben geen moment spijt gehad van onze keuze. En al zijn Rover’s haren een stuk lichter geworden na zijn geboorte, hoogblond is het niet en zijn ogen vertonen met de dag meer bruin!

Geen opmerkingen: