Jasmijn, Vlinder, Lotus en Rover

Jasmijn,we waren zwanger en wisten dat het een meisje zou zijn JUUL zou ze heten. Ik werkte, op het moment van de zwangerschap, bij voetbalclub Willem II (Accountmanager sponsoring), een voetballer van Willem II had gedroomd dat wij haar Jasmijn zouden noemen, eenmaal thuis vertelde ik dat tegen mijn man Joan. En die was verkocht van de naam. Aangezien de geboortekaartjes voor JUUL al klaar waren vond ik dat hij wel een HEEEEL goede reden moest hebben om dit te veranderen, de dag erna kwam hij met de goede reden, JUUL was voor een jongen of een meisje een leuke naam en aangezien hij Joan heet voor een man, wilde hij geen naam die voor een jongen en meisje zou kunnen maar een typische meisjes naam. JASMIJN dus! Vlinder, tijdens de zwangerschap verloren mijn man en ik beide onze vader, we wilde dit meisje graag naar de opa's vernoemen, maar met TOON en PIET konden we niet zo veel. We noemden haar Vlinder, iedereeen keer als we nu een vlinder zien vliegen dan vertellen we de kinderen dat hun opa's op deze manier naar hun komen kijken! Lotus, bij een Jasmijn en Vlinder was het moeilijk zoeken, dus Rockingnames besteld, daar stond een eigenwijs meisje in met de naam Lotus, toen we ook nog op tv een 15 jarige (super knappe meid) Lotus zagen wisten we de naam voor onze derde dochter! Rover, zwanger van nummer vier en nog wel een jongen! Boekje Rockingnames weer uit de kast en na lang twijfelen tussen Fender en Rover is onze zoon zijn naam Rover geworden, vijf dagen na de bevalling viel het tijdschrift WIJ jonge ouders op de mat, en op de kaft stond een aankondiging van een artikel, SPIJT VAN DE NAAM, ik was meteen nieuwsgierig, ik dacht hoe zou je je kind dan wel niet noemen als je spijt krijgt, en jawel het jongetje in kwestie heette ROVER, hij had daar zelf last van droomde er eng van, en zijn ouders hebben het veranderd. We hebben geen spijt van onze naam, onze jongste heet vol trots Rover Piet Toon!

Geen opmerkingen: