Jadey

Ikzelf wilde, als ik ooit een dochter kreeg, haar Jade (engelse uistpraak) noemen. Dat vond ik altijd zo'n geweldige stoere en mooie meidennaam. Toen ik erachter kwam dat we daadwerkelijk een meid kregen, was ik al helemaal in mijn nopjes: ik wist namelijk gelijk al welke naam ik graag wilde geven! Maar helaas dacht mijn vriend er anders over. Die vond het inderdaad een stoere naam, maar dat was niet zijn idee van een mooie, lieve naam voor een meid. Dus de zoektocht ging verder en ik kwam een Iers namenboekje tegen en besloot Jade op te zoeken. Hier stonden allemaal verbasteringen van ''Jade'' bij.... En daar stond Jadey dus ook tussen. Ook als Jedee of Jadee geschreven. Maar Jadey sprak mij gelijk aan! Toch het stoere van Jade en door de verkleining, ook weer lief. Heb hem direct opgezocht bij een namenteller online en wat bleek: heel weinig meisjes en jongens (het is een unisex naam) hadden hem gekregen tot 2009. Ik was overstag, nu mijn vriend nog... gelijk gesmst en kreeg als reactie: Ik weet het niet... Gelukkig kwam hij savonds met een stralend gezicht thuis: Hij had hem een paar keer in zijn hoofd gezegd tegen zichzelf en hij vond hem toch wel heel leuk! Hij zei toen, waarom doen we Sabrina niet als 2e naam, zo heet mijn zusje en ik heb dit altijd een prachtige naam gevonden. Dus op 12-03-2011, ook mijn moeders verjaardag, is ons mooie meisje geboren: Jadey Sabrina En wij zijn nog steeds zo blij met haar naam: het is een lieve, bijzondere naam, die je gelukkig, nog steeds niet vaak hoort( ik heb hem verder nog nooit gehoord!) En iedereen die hem hoort vind hem bijzonder en lief :)

Geen opmerkingen: