Deen

Zwanger van de tweede en ook deze keer een jongen! Bij de oudste hebben we heel vaak internet afgestruind, de standaard-namenboeken gekocht, namenlijstjes gemaakt en uiteindelijk gekozen voor de naam Senne. En nu.... op zoek naar een mooie, weinig voorkomende en stoere naam voor onze nieuwe telg! Wat is dat toch een leuke bezigheid! Voor mijn werk kom ik op veel kinderdagverblijven en scholen en daar zie je zo veel verschillende namen. Zag ik een mooie naam, meteen op de sms naar mijn man! Maar... de naam zat er voor ons nog niet tussen. In zwangerschaps- en gezinnentijdschriften bladerde ik direct naar de pagina's van vaders/moeders met hun kinderen en keek ik hoe zij hun kind hadden genoemd. Veelal gave namen maar nog net niet. In zo'n tijdschrift ook Rockingsnames tegengekomen en het boek besteld. Geweldig! De naam Dean vonden wij mooi maar kijkend naar zijn broers naam, Senne, niet helemaal bij elkaar passend. Dus iets Nederlanders gemaakt en het is DEEN geworden! Kort, stoer, komt weinig voor en past bij de naam en klanken van zijn broer.

Geen opmerkingen: