Foss Tore

Eigenlijk ben ik altijd al wel van de net iets anders, of uniekere namen geweest. Redelijk wat huisdieren en voornamelijk vissen, zijn door het leven gegaan met stoere en niet veel voorkomende namen. En dat wilde ik ook voor onze zoon. Nog voor het moment dat ik zwanger was had ik samen met mijn vriend een naam in ons hoofd. Te pas en te onpas noemden wij ons ongeboren en zelfs 'ongemaakt' kindje bij zijn naam. En ja, toen al in volle overtuiging dat het een jongetje moest zijn. Eenmaal zwanger was die naam 'op' en niet zo speciaal meer. Vanaf het moment dat wij wisten dat het een jongetje was hadden we weer een nieuwe naam. Helaas wonen wij in het oosten van het land en dus zal de uitspraak van deze naam met een langere uitspraak klinken. Het enige wat ik kon doen voor meer inspiratie was mijn favoriete kanaal Instagram inzetten
. Genoeg hippe mama's die genoeg ideeën hebben. En ja, daar stond hij als één van de eerste namen: Foss. Een stoere, korte en unieke naam die mij gelijk aansprak. Om eerlijk te zijn was vriendlief niet gelijk enthousiast, maar na een weekje 'oefenen' was hij ook overstag. Dit wordt de naam voor onze zoon. De tweede naam is de keuze van vriendlief. We wilden iets Scandinavisch en Tore is een Scandinavische naam én een oud voetballer. Foss is op 28 juni 2016 geboren, precies op de uitgerekende datum. Het was gelijk al een stoere en vooral flinke jongen. De naam past echt bij hem. Leuke bijkomstigheid zijn al die leuke vos accessoires van de afgelopen tijd. Dat maakt zijn naam en het persoontje alleen maar leuker!